Vizualizace
Rekonstrukce vrací most městu. Plní přitom všechny požadované funkce, a většinu z nich lépe než novostavba.
Podívejte se, jak naše řešení oživí most i jeho okolí.
Rekonstruovaný most nenarušuje město novou masivní konstrukcí.
Lidé z okolí získají nové obchody, kavárny a restaurace, myslíme přitom i na jejich parkovací místa.
Cestující vlakem najdou důstojný prostor pro čekání na svůj spoj, návaznost na MHD je přirozená a s dostatečnou kapacitou.
Návrh poskytuje pohodlné a bezpečné cesty i pro chodce a cyklisty.
Pohled po proudu řeky směrem k Pražskému hradu.
Třetí kolej přidaná k opravenému mostu tvoří tenkou linku, která nezakryje mostní oblouky a příliš nezasahuje do ikonického panoramatu.
Pohled proti proudu řeky.
Třetí kolej na subtilní konstrukci přidaná k opravenému mostu zasahuje do pohledu směrem k Vyšehradu minimálně.
Ikonický pohled z Vyšehradu směrem k Pražskému hradu.
Třetí kolej přidaná k opravenému mostu tvoří tenkou linku, která nezakryje mostní oblouky a příliš nezasahuje do ikonického panoramatu.
Pohled z výtoňské náplavky směrem k Vyšehradu.
Třetí kolej na subtilní konstrukci přidaná k opravenému mostu zasahuje do pohledu směrem k Vyšehradu minimálně.
Pohled ze smíchovské náplavky přes most směrem k Vyšehradu.
Třetí kolej přidaná k opravenému mostu zasahuje do pohledu směrem k Vyšehradu minimálně.
Pohled ze Smíchova na Železniční most až k nádraží Vyšehrad.
Třetí kolej přidaná směrem k Vyšehradu působí méně rušivě, než pokud by byla ze strany k Pražskému hradu.
Dnešní spojení po lávce pro pěší je nepříjemným úzkým hrdlem.
Široká lávka poskytne dostatečný prostor pro chodce i cyklisty.
Výtoň. Návrh elegantně řeší také problematický podjezd tramvají v prvním poli viaduktu. Není nutné zvyšovat niveletu mostu a omezovat tak pohled na Vyšehrad a kubistické domy pod ním.
První pole nahrazujeme novou subtilní ocelovou konstrukcí, kdy pro podjezdnou výšku dosahujeme hodnoty stejné jako ve Vyšehradském tunelu. Ten nebude nijak upravován a toto místo tak nebude kritickým místem tramvajového provozu.
Opravené veřejné prostranství mezi Vnislavovou a Vratislavovou ulicí i s přidanou třetí kolejí je přehledné, bezpečné a poskytuje dostatek místa pro všechny druhy dopravy.
Parkoviště pod stávajícím mostem je nepřehledné a nelze ho využívat pro jiné účely.
Pod rekonstruovaným mostem vznikne přehledný a bezpečný prostor s variabilním využitím.
Svobodova ulice dnes neláká k zastavení. Oblouky viaduktu jsou ukryté a vytvářejí neprostupnou bariéru uprostřed města.
Vedle opravených oblouků vznikne velkorysá plocha pro posezení, ale současně bude zachována dopravní funkce pro pěší, cyklisty, automobily i tramvaje.
Chodník vedle viaduktu ve Svobodově ulici je úzký a nevábný.
V sousedství opravených oblouků vznikne velkorysá plocha pro posezení, ale současně bude zachována dopravní funkce pro pěší, cyklisty, automobily i tramvaje.
Vnislavova ulice v místě za nádražím Vyšehrad je zapomenutým brownfieldem v centru města, kam je vstup zakázán.
V upravené Vnislavově ulici bude dostatek místa pro nové stromořadí, automobily, parkovací místa a široký chodník. Může se stát živou součástí celé čtvrti, která umožní bezproblémový provoz pro motorová vozidla, chodce i cyklisty.
Vyšehradský most
Kontakty
Nadační fond pro záchranu Vyšehradského železničního mostu
IČO: 21463336
Vodičkova 704/36,
110 00 Praha 1–Nové Město
www.vysehradskymost.cz
info@vysehradskymost.cz
Nadační fond je zapsaný pod spisovou značkou N 2466 u Městského soudu v Praze.
Všechna práva vyhrazena © 2024