Vizualizace

Rekonstrukce vrací most městu. Plní přitom všechny požadované funkce, a většinu z nich lépe než novostavba.

Podívejte se, jak naše řešení oživí most i jeho okolí.

Rekonstruovaný most nenarušuje město novou masivní konstrukcí.

Lidé z okolí získají nové obchody, kavárny a restaurace, myslíme přitom i na jejich parkovací místa.

Cestující vlakem najdou důstojný prostor pro čekání na svůj spoj, návaznost na MHD je přirozená a s dostatečnou kapacitou.

Návrh poskytuje pohodlné a bezpečné cesty i pro chodce a cyklisty.

21 03 21 01

01

Pohled po proudu řeky směrem k Pražskému hradu.
Třetí kolej přidaná k opravenému mostu tvoří tenkou linku, která nezakryje mostní oblouky a příliš nezasahuje do ikonického panoramatu.

Pohled proti proudu řeky dnes 22 01 oprava znovu

02

Pohled proti proudu řeky.
Třetí kolej na subtilní konstrukci přidaná k opravenému mostu zasahuje do pohledu směrem k Vyšehradu minimálně.

07 03 07 01

03

Ikonický pohled z Vyšehradu směrem k Pražskému hradu. 
Třetí kolej přidaná k opravenému mostu tvoří tenkou linku, která nezakryje mostní oblouky a příliš nezasahuje do ikonického panoramatu.

18 03 18 01

04

Pohled z výtoňské náplavky směrem k Vyšehradu.
Třetí kolej na subtilní konstrukci přidaná k opravenému mostu zasahuje do pohledu směrem k Vyšehradu minimálně.

05 03 05 01

05

Pohled ze smíchovské náplavky přes most směrem k Vyšehradu.
Třetí kolej přidaná k opravenému mostu zasahuje do pohledu směrem k Vyšehradu minimálně.

06 03 06 01

06

Pohled ze Smíchova na Železniční most až k nádraží Vyšehrad.
Třetí kolej přidaná směrem k Vyšehradu působí méně rušivě, než pokud by byla ze strany k Pražskému hradu.

Dnešní spojení po lávce pro pěší je nepříjemným úzkým hrdlem. Široká lávka poskytne dostatečný prostor pro chodce i cyklisty.

07

Dnešní spojení po lávce pro pěší je nepříjemným úzkým hrdlem.
Široká lávka poskytne dostatečný prostor pro chodce i cyklisty.

09 03 09 01

08

Výtoň. Návrh elegantně řeší také problematický podjezd tramvají v prvním poli viaduktu. Není nutné zvyšovat niveletu mostu a omezovat tak pohled na Vyšehrad a kubistické domy pod ním.
První pole nahrazujeme novou subtilní ocelovou konstrukcí, kdy pro podjezdnou výšku dosahujeme hodnoty stejné jako ve Vyšehradském tunelu. Ten nebude nijak upravován a toto místo tak nebude kritickým místem tramvajového provozu.

10 03 10 01

09

Opravené veřejné prostranství mezi Vnislavovou a Vratislavovou ulicí i s přidanou třetí kolejí je přehledné, bezpečné a poskytuje dostatek místa pro všechny druhy dopravy.

08 03 08 01

10

Parkoviště pod stávajícím mostem je nepřehledné a nelze ho využívat pro jiné účely.
Pod rekonstruovaným mostem vznikne přehledný a bezpečný prostor s variabilním využitím.

13 03 13 01

11

Svobodova ulice dnes neláká k zastavení. Oblouky viaduktu jsou ukryté a vytvářejí neprostupnou bariéru uprostřed města.
Vedle opravených oblouků vznikne velkorysá plocha pro posezení, ale současně bude zachována dopravní funkce pro pěší, cyklisty, automobily i tramvaje.

14 03 14 01 (kopie)

12

Chodník vedle viaduktu ve Svobodově ulici je úzký a nevábný.
V sousedství opravených oblouků vznikne velkorysá plocha pro posezení, ale současně bude zachována dopravní funkce pro pěší, cyklisty, automobily i tramvaje.

11 03 11 01

13

Vnislavova ulice v místě za nádražím Vyšehrad je zapomenutým brownfieldem v centru města, kam je vstup zakázán.
V upravené Vnislavově ulici bude dostatek místa pro nové stromořadí, automobily, parkovací místa a široký chodník. Může se stát živou součástí celé čtvrti, která umožní bezproblémový provoz pro motorová vozidla, chodce i cyklisty.

Vyšehradský most

Kontakty

Nadační fond pro záchranu Vyšehradského železničního mostu
IČO: 21463336
Vodičkova 704/36,
110 00 Praha 1–Nové Město

www.vysehradskymost.cz
info@vysehradskymost.cz

Nadační fond je zapsaný pod spisovou značkou N 2466 u Městského soudu v Praze.

Všechna práva vyhrazena © 2024