Věříme expertům

Oslovili jsme ty nejlepší odborníky na světě. Odborníky, kteří mají zkušenosti s desítkami podobných projektů, se záchranou historických mostů i s nejnáročnějšími novostavbami.

Základ studie zpracoval kombinovaný tým společností COWI a WaltGalmarini.

COWI
Železniční mosty Hinterrhein, Švýcarsko. Nový železniční most postavený vedle stávajícího historického mostu ve vysoce citlivém environmentálním a kulturním kontextu.
  
  • nadnárodní konzultační společnost v oblasti inženýringu, architektury, energie a životního prostředí
  • roční obrat přesahuje 25 miliard CZK 
  • na kontě má desítky projektů pro rekonstrukci či dostavbu nýtovaných konstrukcí – namátkou například londýnské mosty Tower Bridge nebo Hammersmith Bridge, Hinterrhein Bridge ve Švýcarsku nebo dánský Oddesund Bridge
Ian Firth
  • více než 45 let zkušeností s navrhováním, posuzováním a strukturálním průzkumem široké škály mostů a jiných konstrukcí
  • práce na komplexních a náročných projektech od mostů s velmi dlouhým rozpětím, jako je mohutný italský Messina Bridge nebo Stonecutters Bridge v Hong Kongu, až po mnohem menší, ale jedinečné a neobvyklé stavby jako Bridge of Aspiration, Lockmeadow Footbridge nebo Taplow Bridge ve Velké Británii
  • podíl na rehabilitaci důležitých historických staveb, jako je Wye Bridge a Clift on Suspension Bridge
 
WaltGalmarini
Busan-Geoje Fixed Link Bridges, Jižní Korea. Série mostů postavených pomocí člunů a plovoucích jeřábů, včetně přibližovacích mostů s rozpětím 90 metrů, které byly instalovány vcelku.
 
  • přední švýcarská poradenská inženýrská společnost se sídlem v Curychu
  • patří ke špičkovým světovým firmám, které navrhují výjimečné nové stavební struktury i jejich rekonstrukce 
  • mezi známé projekty patří stadion Letzigrund v Curychu, rozšíření koncertní arény Hallenstadion nebo stavba Prime Tower, jednoho z nejvyšších mrakodrapů ve Švýcarsku
Andreas Galmarini
  • přes 20 let zkušeností v navrhování a posuzování široké škály konstrukcí, v jejich testování a výzkumu. 
  • práce na obnově a posílení vysoce chráněných památkových staveb, jako je Leuenhof Zurich s externí konstrukcí pro ochranu před zemětřesením nebo rekonstrukce Wangduephodrang Dzong v Bhútánu
  • silný zastánce kvalitních rekonstrukcí, zejména pokud tvoří těžiště kulturního dědictví
 
 

Lokální část projektu koordinuje Petr Tej. Spolu s ním na projektu pracuje řada dalších známých jmen jako například architekt Marek Kopeć.

Petr Tej
Štvanická lávka (HolKa) v Praze, dokončeno v roce 2023

  • český architekt a mostní inženýr věnující se především navrhování konstrukcí mostů a lávek
  • vystudoval Školu architektury na pražské AVU u Emila Přikryla, Fakultu architektury ČVUT u Aleny Šrámkové a obor mostní konstrukce na Fakultě stavební ČVUT
  • autor řady mostů a lávek, od malých rozpětí po velké projekty celoměstského významu. 
  • jednou z jeho posledních výrazných realizací je široce oceňovaná Štvanická lávka v Praze spojující Holešovice a Karlín
  • další výrazmé realizace:  patří lávka přes Vltavu v Lužci nad Vltavou (2020), lávka přes Dřetovický potok (2018) nebo lávka přes řeku Lubinu v Příboře (2018), které získaly řadu ocenění
Marek Kopeć
Přeměna oblasti Papírenské ulice a okolí, Praha

  • architekt a urbanista věnující se navrhování veřejných prostranství a inovativním formám bydlení
  • vystudoval Školu architektury na pražské AVU u Emila Přikryla a Technickou univerzitu v Liberci
  • pracoval na Institutu plánování a rozvoje, kde vedl kancelář projektů a soutěží. Pod jeho vedením byly organizovány a vypsány architektonické soutěže na veřejná prostranství a výrazné stavby na území hlavního města Prahy
  • autor a kurátor výstavy „Baugruppe ist super!“
  • v současné době se věnuje vlastní praxi v ateliéru Kopeć Dusek architekti
Železnice město nerozděluje, ale oživuje

Všichni naši expertní partneři se na projektu podílejí, protože v zachování minulosti vidí budoucnost. Protože Vyšehradský most považují za vzácnou a nenahraditelnou památku. 

Uvědomujeme si, že pokud by kapacity dedikované pro Vyšehradský most napřeli do standardního komerčního sektoru, bylo by to pro ně násobně výhodnější. Dovolujeme si jim zde proto ze srdce poděkovat.

Vyšehradský most

Kontakty

Nadační fond pro záchranu Vyšehradského železničního mostu
IČO: 21463336
Vodičkova 704/36,
110 00 Praha 1–Nové Město

www.vysehradskymost.cz
info@vysehradskymost.cz

Nadační fond je zapsaný pod spisovou značkou N 2466 u Městského soudu v Praze.

Všechna práva vyhrazena © 2024